Alla inlägg den 17 maj 2008

Av Tina - 17 maj 2008 17:39


Den här gången ville jag göra något annorlunda till utmaningen för Svensk Scrapbooking. Temat är "Mors dag" och jag funderade ett tag på vad jag skulle kunna hitta på. När jag satt och jobbade i Word så såg jag ett häftigt typsnitt som heter "Showcard Gothic" som jag absolut ville göra något av. Jag skrev ut M, O och R så att de blev typ 14 cm höga och sen ritade jag av dem på kartong. Sen klädde jag dem med Maja Vänner-papper (Rosa-Marina) på framsidan och beige cardstock på baksidan, chalkade och pyntade med diverse saker. Jättekul var det! Sen var ju problemet hur jag skulle få ihop det och på vilken ledd. Men jag hittade ett fint spetsband som jag limmade fast bakpå och som liksom sticker ut ovanför så att man kan sätta upp den med t.ex magneter på kylskåpsdörren eller med nålar på väggen. Den jättesöta dikten googlade jag fram en men var tvungen att plocka bort den ena versen för den fick inte plats eftersom mor inte stavas med fyra bokstäver :-D


Nu ska jag bara tvinga min moder att INTE gå in i min blogg och titta före nästa söndag... Det blir inte lätt!


För övrigt har jag lyckats städa halva huset och plocka lite mördarsniglar i trädgården också (trista typer!!!). Regnet det bara öser ner... så det passade bra med lite mindre roliga sysslor idag. Man kan ju inte scrappa hela tiden... tycker i alla fall inte min man ;-)


Kram på er alla!

Ovido - Quiz & Flashcards