Direktlänk till inlägg 19 juni 2008

Låsning

Av Tina - 19 juni 2008 14:33


Jaha... och nu är Midsommarcroppen i full gång på Svensk Scrapbooking (se länk). Och vet ni hur många utmaningar jag skickat in bidrag till? Hela NOLL stycken! Jag har upptäckt att jag inte riktigt är gjord för att skapa under press. Kanske under min egen press, men inte i tävlingssituationer. Har med andra ord fått till en ordentlig låsning. Är det någon annan därute som känner igen sig?


Kanske, kanske att jag kan lyckas med att skicka in något, men jag tvivlar. Däremot har jag varit inne och beundrat alla otroligt fina bidrag i tävlingarna. Ni är grymt duktiga ni som deltar! Lite så att jag både blir inspirerad och avskräckt. Vilken kreativitet och vilken påhittighet! Jag blir stum av beundran.


Världsstickardagen var jättetrevlig. Vi var ca 15-20 personer (läs kvinnor, finns det inga män som stickar???) som hade samlats för att träffas och sticka och dela med oss av tips och råd. Alla var verkligen hjälpsamma och intresserade. Jag älskar att träffa människor som brinner för något. Sen spelar det inte så stor roll vad det är de håller på med, men att se och höra en människa entusiastiskt berätta om det de brinner för är verkligen underbart! Det finns sån livsglädje och upptäckarlust och de verkligen spritter av liv. Så nu har jag dessvärre fått tillbaks min nack- och skuldervärk efter att ha stickat som en besatt i flera dagar efter träffen. Men det finns ju sjukgymnaster :-) Ska besöka min på måndag.


Boken som jag altrat på fotot är en beställning till en arbetskamrat vars dotter ville ha en lite personligare anteckningsbok. Jag själv är jättenöjd med den, så vi får hoppas att hon också blir det. Kortet är också en beställning till en annan arbetskamrat vars barnbarn snart kommer på besök. Hon är fyra år och därför ville jag göra ett ganska enkelt kort med inte för mycket mönster på. Staketet har för närvarande blivit en favorit hos mig. Jag klipper det mitt itu för att göra det längre och eftersom flickan täcker skarven så kan jag tjäna ca en centimeter.


Nu ska jag surfa runt i midsommar-ccn igen för att se om jag kanske kan våga mig på något.


PS. Måste berätta att jag är en myckat stolt vinnare av majs utmaning i Svensk Scrapbooking! Temat var Mors dag och jag vann med mitt kort "Hyllning till mor" (se "Kort till Mors dag" i Senaste inläggen.) Tack alla ni som röstade! Nu väntar jag med spänning på vinsten, hoppas den dyker upp snart.


Och till sist: GLAD MIDSOMMAR alla mina vänner!



 
 
Cath.

Cath.

19 juni 2008 19:38

Vilket fint kort du har gjort! Ohc anteckningsboken är bara sååå söt! Tror säkert att Ida blir glad, det skulle jag ha blivit!
Ja och JÄTTEGRATTIS till vinsten!!! Det var du absolut värd!
Jag har inte hunnit skapa nåt till midsommarcropen men det beror snarare på tidsbrist, men nu har jag tid så nåt blir det ikväll i alla fall!
Trevlig midsommar och stor KRAM!!!

http://cathspyssel.blogspot.com

 
Veronica

Veronica

19 juni 2008 19:51

Hej!
Jag kommer med en fråga först: Är det ok för dig att jag liftar eller vad det heter ditt kort ( det till Ida) för det är så otroligt gulligt!!

Nä, jag känner precis som du! När det gäller detta med cc. Jag får absolut hjärnsläpp och har ingen som helst eget påhitt att använda mig av när jag ska till att skapa. Jag FATTAR INTE hur alla de andra gör, på ändå rätt så kort tid!
Du ska också ha ett stort grattis till din vinst är iochför sig inte förvånad för jag tyckte att ditt bidrag var helt otroligt fint!

Tack för dina ord i min blogg.
och ha nu en riktigt skön midsommar med mycket god sill, gräddfil, rödlök, nubbe och chokladkladdkaka (gjort min från Leilas nya bakkokbok helt fantastiskt gott!!).

Kram Veronica

http://www.veronicasscrap.blogspot.com

 
Ingen bild

Zornitsa

19 juni 2008 22:43

Boken är jättefin, älskar CC papper, så härliga färger :)Jag hann bara vara med på Bingot på SS, kommer nog inte hinna göra något mer men det gör inte så mycket :) Det är alltid så inspirerande att kika in hos dig :) Trevlig midsommar!

 
jenny/e.j.m

jenny/e.j.m

20 juni 2008 00:08

Vilken fin bok du har altrat!
Du undrade vart jag har köpt min skruvbrads, de är köpta på panduro=)
Ha en riktigt trevlig Midsommar!

//Jenny/e.j.m

http://jennys-kreativasida.bloggagratis.se

 
Ingela G

Ingela G

20 juni 2008 13:48

Oroa dig inte! Scraplusten kommer! Om inte så kan du ju spara utmaningarna som ideer till en annan gång.
Det där med stickträffen... det låter görkul!
Boken är snygg och kortet jättefint! Fjärilarna är så söta.
Många midsommarkramar från Ingela

http://pysseltorpet.blogg.se

 
krumeluran

krumeluran

21 juni 2008 12:58

vilka fina kort du gjort, alla lika ljuvliga. bebiskorten var helt bedårande, och poliskortet var ju bara så kul.
vilken inspiration, förstår om du känner stillestånd nu när det är ccv, det brukar jag med få, sen när ccn är över, då kommer jag igång att scrappa, men det är lite sent då :)

ha en god fortsättning på midsommar

Katarina

http://www.krumelurans.blogg.se

 
Anita/AniLi

Anita/AniLi

22 juni 2008 09:44

Tack för din kommentar i min blogg! GLAD!
Mycket fina kort du gör.

http://anili,blogg.se

 
Emma

Emma

22 juni 2008 16:38

Tackar, tårtbiten blev faktiskt riktigt lyckad :)
Vilken fin anteckningsbok du gjort!

http://emmaspysslar.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tina - 3 augusti 2008 10:19

  -o-o-o-o-o-o-o-o-    Idag har jag premiär i min nya blogg! Där kommer jag att i fortsättningen lägga upp allt nytt, det gamla får ligga kvar här.   Välkomna att hälsa på! Och vet ni... jag har en utlottning där om ni är nyfikna ;-)   http://tinasti...

Av Tina - 1 augusti 2008 19:14

  Nu är jag hemkommen igen från en underbar semester i Florida. Vi (jag, mannen, sonen 16 år och dottern 14 år) bilade runt i 14 dagar och hann besöka både ost- och västkusten. Vi började i Orlando och åkte sedan till Fort Lauderdale och vidare ner t...

Av Tina - 6 juli 2008 10:17

  Nu har några av mottagarna fått sina kort och presenter så nu kan jag äntligen lägga upp lite fler bilder!   Pocketcovern är till en arbetskamrat som fyller år på måndag. Jag tyckte hon behövde en sådan nu lagom till sommarens alla utflykter när ma...

Av Tina - 4 juli 2008 17:53

  Nu är jag stolt må ni tro! Jag har fått en blog-utmärkelse av Suz ! Nu är det min tur att lämna vidare till sju personer som inspirerar mig massor. Ni är många fler än sju ska ni veta... och det blev visst åtta nu när jag räknat efter :) men jag må...

Av Tina - 30 juni 2008 19:49

  Ja, det är det faktiskt och det ska bli så himla skönt att vara ledig ett tag. Nu håller jag bara tummarna att det inte rasar in en massa hemska arbetsuppgifter som måste vara klara den här veckan. Det brukar tyvärr hända att kollegor får för sig a...

Skapa flashcards